Ben ik weer! - Reisverslag uit Queenstown, Australië van Anne Vos - WaarBenJij.nu Ben ik weer! - Reisverslag uit Queenstown, Australië van Anne Vos - WaarBenJij.nu

Ben ik weer!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

21 April 2013 | Australië, Queenstown

Alweer bijna 10 weken van huis, maar voorlopig nog geen behoefte om terug te keren. Mijn vorige blog eindigde in Town of 1770, waar ik de scooteroo deed. Daarna een nacht in de bus naar Airlie Beach. Helemaal gaar aangekomen, maar gelukkig wist Abby ons naar de lagoon te leiden, waar we heerlijk konden zwemmen en zonnen. De volgende dag was het dan eindelijk tijd voor 'The Whitsundays', een 3-daagse zeiltrip rond de whitsunday-eilanden. Samen met een leuke groep; Zweedse, Engelse, Duitse en Amerikaanse jongeren+ onze schipper (met het uiterlijk van een combi tussen Tom Cruise en luitenant Dan) vanuit de haven vertrokken. Hele middag gevaren in het zonnetje, een super mooie zonsondergang en daarna een adembenemende sterrenhemel. Heerlijke avondmaaltijd, al kon ik er niet veel van zien, aangezien de lichten uit moesten blijven omdat we nog aan het varen waren. Ondertussen gingen de goon-boxen weer open en kwamen we aan in een baai waar we voor de nacht voor anker gingen. Nog een aantal kennismakingsspelletjes en vervolgens niet al te laat naar bed, althans ons matras op het dek gesleept zodat we lekker in de buitenlucht konden slapen. Voordat je verder leest, open eerst even deze link:' http://www.youtube.com/watch?v=w_DKWlrA24k ' Super geslapen op het dek, met uitzicht op de maan en de sterren. En vervolgens om 06:30 gewekt met het huidig spelende nummer uit de speakers van de boot en een opkomende zon boven een super mooie baai. Prima leven dacht ik zo! Als je even afgeleid was door de chille sound en het nummer alweer afgelopen is, klik dan deze nog even aan, http://www.youtube.com/watch?v=sYi7uEvEEmk die tijdens ons verse ontbijtje klonk. Met de dinky(klein motorbootje) over naar het strand om Whitheaven Beach te bezoeken. Een ellenlang super wit strand+blauwe zee. Eerst een foto sessie met de groep, waarbij we o.a. met onze lijven de letters van de boot spelde, en daarna een tijd te water. Terug naar de boot nog een levende mierenkont gelikt, aangezien dit heel sterk naar limoen smaakt. Heel apart. Lunchen op de boot en 's middags snorkelen. Ontelbaar veel vissen om ons heen, waaronder een aantal hele grote zoals George. Weer een stuk gevaren en 's avonds verschillende competitiespelletjes gedaan. Voordat ik het wist moest ik Vegemite eten uit iemands navel. En ik kan je vertellen dat dat niet erg lekker is!!!!! Met de hele groep nog allemaal hilarische spellen gespeeld en vervolgens weer in een diepe slaap op het dek. Volgende ochtend vroeg nog even snorkelen, waarbij ik een aardig grote rog tegenkwam. En toen terugvaren naar de haven, waarbij ik als meest ervaren van de zeiler van de groep, toch echt ineens goed zeeziek werd, waardoor ik iets minder fantastische tijden beleven. Ondanks dat toch een van de beste momenten in Australië! Ook ontzettend geluk gehad, het zou gaan regenen en stormen, maar we hebben 3 dagen zon en strak blauwe lucht gehad. Die avond nog een afterparty in een van de barretjes in Airlie beach en de volgende dag door naar Townsville. Nog even kantje boord of ik de bus wel inkwam, aangezien ik ineens niet op de lijst stond, maar een pruillip en onschuldige ogen deden de chauffeur toch zwijken. Een dag later met de Ferry op naar Magnetic Island. Waar we 3 dagen gespendeerd hebben. Koala, slang enz. geknuffeld en een dag een scooter gehuurd. Wat nogal een avontuur bleek, omdat de wegen ernstig glad werden door een flinke regenbui. 'S avonds bij een bar aan het strand gehangen. Met Abby lars en Rick, maar waar we ook Anne en Dewi, 2 Rotterdammers ontmoette. Na Magnetic Island door naar Mission Beach, waar ernstig weinig te doen was, wat leidde tot 2 op-bed-hang-dagen, om vervolgens door te gaan naar eindbestemming Cairns. Waar we Anne en Dewi ook weer ontmoette. Erg leuke week met veel uitgaan en gezelligheid. Ook nog een trip naar Great Barrier Reef met Rick en Lars. Snorkelen+ een eerste duikles. Waarbij ik bij het invullen van de formulieren niet bleek te mogen duiken aangezien ik astma-puf met regelmaat gebruikt had afgelopen tijd. Grote bummer want ik had er erg veel zin in. Gelukkig kon je al snorkelend ook een hele hoop zien, midden op zee, maar toch niet heel diep dus zicht genoeg op het koraal aan de vissen. Eindelijk Nemo gevonden!! + mega rog en diverse vissen. Dus toch ook weer een hele leuke dag. Uiteindelijk toch maar is gaan kijken waar ik de aankomende weken kon spenderen, omdat ik nog 3 weken tot mijn vliegticket naar Nieuw-Zeeland had. Voordat ik het wist had ik afscheid genomen en zat ik in een mega jeep met cowboydude, onderweg naar een ranch waar ik 3 weken kon werken tegenover slaapplek en eten. Echt een super toffe tijd gehad. Elke dag minstens 5 uur te paard, dwars door het regenwoud, heuvel op en af en door de beek. In de weekenden om toeristen te begeleiden, veelal Japanners. Die nogal lachwekkend zijn te paard; 'Ghhalloo Horssie Folllooww, Gghaalloo is wat ik uren aanhoorde! Door de weeks waren er diverse kinderkampen. De eerste met random kinderen uit de buurt, de tweede met aboriginal kids. Ook weer een hele ervaring om hun en hun cultuur te leren kennen. Aan het einde van het kamp had ik ze allemaal aan het spijkerpoepen en koekhappen(helaas geen foto's van) en het derde kamp met een meidengroep van een christelijke middelbare school uit Townsville. Heel erg hard werken, van meestal 06:45-18:30, en alles is lang niet zo handig als in Nederland. Om de paarden te voeren of van water te voorzien, moest je eerst ergens de watertank weer opendraaien om dan weer het mega terrein over te steken e.d.. Gelukkig was er de quad waarmee ik lekker rond mocht crossen. Een super leuke tijd dus, voelde me een ware cowboy, met hele aardige mensen en een indrukwekkende omgeving. Ze boden me nog aan om de kosten voor het om-boeken van mijn vliegticket naar NZ te betalen, zodat ik nog wat langer kon blijven. Ondanks de top tijd, toch aan mijn plan gehouden en een paar dagen geleden naar Christchurch gevlogen. Een spookstad, aangezien hier 2 jaar geleden een flinke aardbeving geweest is en er niet veel centrum over is. Gister dus met de bus naar Queenstown afgereisd, om hier een weekje te zitten en verdere plannen te maken. Onderweg al een blik kunnen werken op de bizar mooie natuur hier, dus dat gaat allemaal wel goed komen. Momenteel begeef ik me in het appartement van Anne van Zweeden(oude vriendin van de middelbare), met uitzicht over de bergen met besneeuwde toppen. Dus nu tijd om weer met lekker verder te kletsen( in het Nederlands, heel raar na 3,5 week alleen Engels)

Zo dat was weer ff een update, tot snel weer!

Liefs Anne

ps. Heel erg bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige blogs, ondanks mijn weinig reageren heb ik ze allemaal gelezen:)

  • 21 April 2013 - 07:29

    Sandra:

    Lieve Anne,

    Wat een leuk reisverslag. Jammer dat je er niet meer kan schrijven, maar als het dan lukt maak je het meer dan goed. Kijk nu al uit naar de volgende en als dat niet lukt loop ik wel ff naar je moeder om te horen hoe het gaat.

  • 21 April 2013 - 09:45

    José:

    Wat een leuk verslag! Wat maak jij veel gezellige, avontuurlijke, spannende,mooie en leuke dingen mee! Kan me voorstellen dat je nog noteert naar huis wil! Succes nog en geniet ervan, want voor je t weet ben je all weer thuis ;-)

  • 21 April 2013 - 12:25

    Heleen:

    Wat een fantastische tijd heb je. En wat heerlijk dat je er zo van kunt genieten. Leuk ook dat je al een job opportunity hebt. Je kunt zo terug naar de ranch, als ik het zo lees.

  • 21 April 2013 - 13:25

    Geertruida:

    Hai Anne, heel veel plezier gewenst! Wat fijn dat je zo geniet van alle mooie dingen die je pad kruisen! Je beleeft wel veel, krijg ik de indruk! Haha, ook de pedagogische ervaring ontbreekt niet, lees ik! Super, hoor!

  • 21 April 2013 - 21:32

    Batjal:

    He Anne
    Wat heb je weer veel beleefd en vond het zo leuk die muziek erbij.
    Wel tof dat je nog langer op de ranch mochjt blijven maar wat je zelf al zegt,
    je hebt een plan dus die moet je gewoon doen .
    Maar geloof dat je geen spijt hebt dat je gegaan bent want wat zie jij mooie dingen.
    Ben wel benieuwd hoe je reis verder gaat verlopen .
    Meis heel veel fun en gezelligheid op je pad
    xxx Batja

  • 22 April 2013 - 10:03

    Iris Borghgraef:

    Jeetje mina Anne wat een avonturen heb je alweer beleefd. En wat een mazzel idd op de Whitsundays want het kan daar nogal verkeren!! Zooo gaaf dat cowgirl zijn van jou! En dan ben je nu alweer in Nieuw-Zeeland, ook al zo mooi!! Is er al een beetje te skiën hopelijk? Veel plezier verder! Liefs van je oude buren de Borghgraefjes

  • 22 April 2013 - 19:42

    Maia:

    Hoi Anna,

    Wat een ontzettende leuke reis,Je Hebt het mooiste voor het laatst bewaard, dus ik zou zeggen
    geniet er maar extra van. Onze reis naar Marokko was ook prachtig. Maar dat hoor je wel als je terugbent Liefs Maria en Bert

  • 22 April 2013 - 19:42

    Jolanda:

    Hoi Anna,
    Wat een avonturen beleef jij zeg en ik snap helemaal dat je nog niet terug wil! Wij beleven hier natuurlijk ook wel wat, maar eerlijk is eerlijk bij lange na niet wat jij allemaal meemaakt :-) Ik wens je dan ook nog heel erg veel plezier de komende tijd.
    Groetjes Jolanda.

  • 24 April 2013 - 22:23

    Jan En Mariska:

    Ha Anne, wat leuk om jouw reisverslag te lezen. We genieten op afstand een beetje met je mee. Goede muziek aan boord! Heb nog veel plezier en mooie ervaringen.

  • 25 April 2013 - 11:32

    Ida:

    He Anne,
    Wat kan jij toch heerlijk schrijven over je ervaringen in Aussie. Voor de derde keer lees ik het en zak ik op de bank weg met mijn gedachte naar Aussie, waar ik me levendig voor kan stellen wat je ziet en mee maakt.
    Jammer van het duiken, maar snorkelen is ook leuk. Die roggen zijn mooi en sierlijk he?
    Wat een ervaring om daar op die ranch te werken! Nou geniet van al het moois, ben benieuwd hoe je NZ vind. Kijk uit naar je volgende verhaal.

  • 01 Mei 2013 - 12:51

    Meta:

    Ha Anne, wij zijn net terug uit Namibie en ik lees je leuke reisverslag van de andere kant van de wereld. klikte op de link en bij dat lied moet je geen beelden hebben! die dikke vent kan net met zijn armen om die joekelille heen, jessus! je beschrijft zeilbeelden alla 1ste zeilvakantie Griekenland mmmmhhhmmmm! fantastisch om zo wakker te worden,te snorkelen, te zwemmen en geen straf voor je netvlies zoals je die schipper omschrijft!!!
    veel plezier in NZ, liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 5333

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 22 Juni 2013

Australie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: