Ausie - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anne Vos - WaarBenJij.nu Ausie - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anne Vos - WaarBenJij.nu

Ausie

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 Februari 2013 | Australië, Byron Bay

Hi there Mates!

Vanuit surferswalhalla genaamd Byron Bay, werd het dan is tijd voor een reisblog. Maandag 11 Februari met onwijs veel zin vertrokken naar de andere kant van de wereld. Prima vlucht naar Singapore, waar ik vervolgens 4 uur moest wachten. Hier ontmoete ik al snel Thijs en Danielle (die elkaar ook van de vlucht kende). Al snel bleek dat we redelijk bij elkaar in de buurt zouden zitten met onze Hostels, dus afgesproken samen vanaf t vliegveld te reizen. Eerst nog even spannend bij de douane op Sydney, ik werd eruit gepikt door een snuffelende hond. Dus mijn handbagage over hoop, bleek er nog een boterham met kaas in te zitten(wist ik veel). Ik gok dat ze het die boterham heerlijk hebben opgepeuzeld later. Toen dus met Thijs en Danielle de tram gepakt. Na even zoeken mijn Hostel gevonden en snel mijn spullen gedumpt. Op naar een kroegje waar ik weer meette met Danielle en Thijs. Biertje gedronken (voor 5 australische dollars), gelukkig was ie wel best groot. Een kroeg qua sfeer en muziek redelijk te vergelijken met de woerdense 'Marketier', waarbij natuurlijk 'Casanova' ook niet mocht ontbreken. Daarna naar bed, want ja die jetlag was er wel. Hostel was nogal klein ingedeeld, smalle gangetjes en kamers, maar agh op zich prima. Beetje jammer dat de spiralen van het matras aan alle kanten in mijn rug porde. De volgende dag het een en ander geregeld, zoals australische simkaart en een medicarepas. Tijdje gehangen in Hyde park, een groot park midden in de stad, tussen alle hoogbouw. En eind van de dag natuurlijk een wandeling langs het Opera House. Erg mooi! Klein hapje gegeten aan het water en toen was ook daar weer de man met de hamer, dus gauw naar bed. De volgende dag met Thijs en 3 Duitse jongens naar het strand van Bondi Beach. Precies zoals op de plaatjes, met wit strand en stralend blauwe zee. Echt een vakantiegevoel. Na het eerste uur was Thijs al gestoken door een kwal. The bluebottle Jellyfish. Dus op naar de Lifeguards (wat ik natuurlijk helemaal niet zo'n groot probleem vond). Thijs kreeg een zalfje en ijs en ondertussen stond er een cameraman ons te filmen. Wie weet ben ik dus nog te spotten bij Bondi Rescue op Net 5 met mijn bleke hollandse kop;). 'S avonds meegegaan op een kroegentocht dwars door Sydney, alle nationaliteiten door elkaar, erg gezellig. Je betaald hier in de kroeg trouwens 5 dollar voor een biertje, gelukkig is ie wel best groot. Volgende dag moest Danielle even iets laten controleren in het ziekenhuis, en vond het sneu om haar daar alleen te laten zitten. Dus ik mee, wat resulteerde in 5 uur lang in het ziekenhuis wachten. Niet echt de beste dag dus, maar agh. Eind van de dag naar Darling Harbour gegaan, een haven met een gezellige boulevard eraan en een chinese garden, dus daar ook weer even rond gelopen. ( Ik denk dat ik hier elke dag minstens 3,5 uur in totaal loop). Daar was ineens weer de man met de hamer (heb echt een goeie jetlag gehad) dus om 09:30 pm weer naar bed. Heerlijk in slaap gevallen, tot om 04:00 am het brandalarm af ging. Waar mijn kamergenoten heerlijk doorheen sliepen. Aan hun staan sjorren, en tegen ze schreeuwen, waarop de een echt woest tegen me werd. Snel naar buiten en op mn blote voeten uurtje buiten gestaan. Brandweer kwam, maar er bleek niks aan de hand dus we konden weer gaan slapen, jeej. De volgende dag met de Ferry naar de overkant (noordzijde van Sydney) om daar de dierentuin te bezoeken samen met Thijs. Mega dierentuin, met erg veel leuke dieren. Ook best bijzonder dat de Australische Bokito hier achter een sloot van plusminnus 2 meter verblijft. Een sprong die die spierbundel echt gemakkelijk kan maken. Heb m dus maar niet in de ogen gekeken!! 'S avonds met Danielle en Thijs in chinatown gegeten en nog even vuurwerk boven Darling Harbour gekeken. Maandag Overdag weer naar Bondi Beach geweest en 's avonds op het dakterras van Danielle's hostel pasta gegeten (pasta is goed betaalbaar) en biertjes gedronken. Samen met Zuid-Afrikaan, Noorse jongens, Belgisch meisje, Colombiaanse gozer,van alles door elkaar dus weer. Dinsdag uitgecheckt uit m'n hostel en 's avonds vertrokken met de bus naar Newcastle. Een kustplaatsje. 2 dagen hier vertoefd, weer lange wandelingen gemaakt naar o.a. de vuurtoren en door het stadje. Uiteraard ook lekker op het strand gelegen. Lekker dobberen zoals ik van Griekenland vakanties gewend ben zit er hier echter echt niet in. Altijd hele hoge golven en bizarre stroming, dus je mag in een gebied van 20 meter breed zwemmen en als je er buiten komt word je gauw terug gefloten. Woensdagavond met de bus vertrokken naar Byron Bay, waar ik nu nog ben. Dit moet het surferswalhalla zijn, maar heb tot nu toe alleen gister zon gehad. Verder alleen maar regen, regen en nog meer regen. Plus hele harde wind. Het schijnt ongeveer in de hele Oostkust te stormen en zelfs overstromingen op veel plekken. Echt top dus, precies het weer waar ik al die tijd naar heb uitgekeken, NOT! Maar agh vermaak me hier heel goed, heb een hele gezellige kamer waar ik veel mee uit hang en Danielle is hier ook. Het is nog steeds warm dus ik ga steeds gewoon naar buiten, dan maar nat. Gister dus wel heel mooi weer, dus met een auto met wat mensen naar een riviertje, waar je met een touw kon slingeren. Heel vet. Gisteravond een tijdje gun-pong gespeeld(de backpackers versie van beer-pong). Gun is een soort nepwijn, wat eigenlijk als enige alcohol betaalbaar is, dus ja dat drinken de meeste backpackers. Mijn gooikunsten zijn nooit heel denderend dus nu met een lichte hoofdpijn even achter de computer en is bedenken wat ik vanaf morgen ga doen. Waarschijnlijk morgen naar Surfers Paradise of een stadje daar dichtbij. Gisternacht trouwens ook nog met een groep op het strand geweest. Echt heeeel mooi volle maan, de golven, de bergen er omheen!

Nog wat andere weetjes:
- Duiven hebben hier kuifen
- Wat in Nederland de huismus is, is hier echt een mega vogel met een snavel van minstens 30 centimeter.
- Iedereen loopt hier op blote voeten




Pfoe wat een verhaal, gok dat het de volgende keer iets minder uitgebreid word.

Liefs x

  • 24 Februari 2013 - 10:02

    Heleen:

    Brandalarm in jeugdherberg. Voor niks. Ja, dat herinner ik me goed. Twee keer per nacht... Tot dat bleek dat er een zwerver in her sousterrain sliep. Hij rookte. De brandweer was in voor een geintje na zoveel valse meldingen, en heeft de stakker goed gedoofd. Hoefde hij niet meer onder de douche. Hoe heet die vogel? Imposant!

  • 24 Februari 2013 - 10:24

    Ilonka Nonhof:

    Wat leuk om je verslag te lezen. Een heel aantal dingen herkennen we wel Jammer van het weer! Geniet van je verblijf in dit toffe land! Heb je al kennis gemaakt met de kookabura?
    Groetjes uit de Annie MG

  • 24 Februari 2013 - 10:38

    Iris Borghgraef :

    Heeey Anne. Ik krijg je blog hier via Ilonka toegestuurd. Wat dichtbij ben je!! En wat een regen hebben we gehad hè! Ben je daarvoor naar Australië gekomen!! Als je eens wilt komen buurten moet je maar even mailen! Gezellig! Groetjes van de Borghgraefjes x

  • 24 Februari 2013 - 11:21

    Sannne Vos:

    Ha die Anne,

    Realiseerde me niet dat je al down under zou zijn! Ben niet zo'n facebooker en heb je bericht pas heel laat gezien. Zal mijn vriendinnen in Brisbane en Cairns even mailen, heb je een paar mooie aanwaai adressen!

    Have Fun en geniet ervan!

    Groetjes,

    Sanne Vos

  • 24 Februari 2013 - 11:24

    Sanne Vos:

    ps: echte auzzies herken je aan flip-flops...

  • 24 Februari 2013 - 11:50

    Astrid:

    Tot nu toe klinkt/leest het goed, behalve dan de regen.Volgens mij hoef ik niet te vertellen dat je vooral moet genieten, dat doe je van zelf wel.

    Groeten uit een besneeuwd Woerden.

  • 24 Februari 2013 - 12:38

    Saskia :

    aaah wat een heerlijk verhaal, ik ben je nu wat uitgebreider aan het mailen! En ik duim voor beter weer, want inderdaad voor regen ben je niet naar de andere kant van wereld gevlogen.

    Kus en liefs van een heul jaloersze sassie!

  • 24 Februari 2013 - 15:21

    Jolanda:

    Hey Anne,

    Wat een belevenissen al meteen,super leuk om te lezen ook!! Terwijl ik dit type sneeuwt het hier dikke vlokken,brrrr. Geweldig de duif met kuif en die mussen best wel griezelig zo groot hahaha Wat betreft de life guards tja dat zou ik nou ook niet vervelend vinden hoor ;-) Wens je heel veel plezier toe en ben alweer benieuwd naar je volgende avonturen.

    Groetjes Jolanda.

  • 24 Februari 2013 - 16:30

    Henriëtte:

    Hartstikke leuk om van je leuk beschreven verslag mee te mogen genieten !
    Liefs, Henriëtte en Johan

  • 24 Februari 2013 - 21:12

    Iris:

    Ik zie nu pas dat je alweer weg bent uit Sydney! Gaaaaf is byron bay!! Hopelijk is de regen weer voorbij! Zoveel moois te zien! Veel plezier!!

  • 25 Februari 2013 - 18:01

    Gerry Van Vliet:

    Dat je het naar je zin heb dat staat dus vast!! Geniet er maar lekker van, we zijn benieuwd naar de volgende verhalen van je belevenissen en volgen je op de voet. Oma krijgt de verslagen uitgeprint. Veel plezier....

  • 28 Februari 2013 - 21:50

    Batja:

    He Anne
    Jeetje zit je gewoon aan de andere kant van de wereld echt spannend voor je,
    maar je hebt alk vrienden gemaakt.
    Dat kan ook niet anders je bent een spontane meid .
    Het is echt heel leuk om je verhaal te lezen je hebt al veel meegemaakt.
    Wens je nog heel veel plezier en mooie avonturen blijf je volgen leuk dat ,
    ik je zo kan volgen
    Anne dikke kus Batja

  • 03 Maart 2013 - 21:45

    Jozien:

    Hoi Anne.
    Ik dacht dat je de laatste week van febr. weg zou gaan, maar Charlotte vertelde mij, dat je al down under was.
    Leuk, om je reisverslag te lezen.
    En je op deze manier te volgen. Heel veel plezier en geniet van alles! Groeten van ons, Jozien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 5344

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 22 Juni 2013

Australie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: