Live and kicking - Reisverslag uit Seventeen Seventy, Australië van Anne Vos - WaarBenJij.nu Live and kicking - Reisverslag uit Seventeen Seventy, Australië van Anne Vos - WaarBenJij.nu

Live and kicking

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 Maart 2013 | Australië, Seventeen Seventy

Maar weer is tijd voor een nieuw verslagje! Na een hele chille doch regenachtige tijd in Byron Bay, op Maandagochtend 25 Februari weer verder gereisd met de bus naar Surfers Paradise. Ik wist al dat ik Rick, Lars en Abby (m'n kamergenootjes in Byron) hier zou meeten, maar met grote toeval was dit al vanaf het moment dat ik de bus uitstapte. Snel m'n tas gedumpt en de stad in. De jongens hadden eerder Andrew ontmoet, die hier woont. Dus met hem de stad in. 'S avonds toch weer in een kroegentocht aanbieding getrapt, bowlen+bbq+entree voor Sincity(een club). Waarbij er 3 bowlingbanen voor ontelbaar veel man waren en de bbq uren duurde en we dus maar met wat goon op het strand zijn gaan zitten. Daarna Sincity maakte het weer helemaal goed. Hele avond lekker staan dansen en een top avond gehad. Volgende dag weer iets te vroeg m'n bed uit om door te gaan naar Brisbane. Eerst uurtje rondgelopen met Abby als gids opzoek naar het Hostel, wat niet echt een succes was gezien het Hostel op 3 minuten van het busstation bleek te zitten. Op zich wel een mooie stad, maar verder niet heel interessant. Hier dus vooral niet te veel gedaan. Nacht in Brisbane vrijwel niet kunnen slapen, omdat een Duitse meid een Australier mee naar huis had genomen en het nodig vond om naast mijn bed bepaalde seksuele praktijken uit te voeren. Zelfs boos worden en zeggen dat ze weg moesten kon ze niet deren, heel apart! En de volgende dag naar Mooloolaba(een naam waarover we nogal wat gestruikeld zijn, moooloolabalaba werd het veelal). Kamer voor ons viertjes, dus dat was wel ff lekker om wat nachtrust in te halen. De volgende dag op en top toeristisch met de Australia Zoo Bus, richting de dierentuin van de enige echte Steve Irwin. Waarbij we in de bus al overladen werden met afleveringen van zijn show en de term 'Crickey' natuurlijk niet kon ontbreken. Ik vond het allemaal nogal erg toeristisch, maar agh heb die dag zowel Kangaroos als Koala's kunnen aaien, wat toch wel erg cool was. Konden door hun verblijven heen lopen. Terug naar Mooloolaba en de volgende dag een gratis Paddle Session (aan gratis doe ik uiteraard mee). Dus op een surfplank staand met een peddel door de rivier. Best leuk om zo is het stadje te zien, ook erg leuk dat zowel Abby en ik droog over zijn gekomen en de jongens beide koppie onder waren gegaan. 'S middags met de bus door naar Noosa. Leuk Hostel en een leuk plaatsje. Molly een vriendin van Abby was hier, dus dat moest gevierd worden. Eerst op de kamer gehangen en later nog naar KB's, de bar van het Hostel. Zaterdag eigenlijk vrijwel niks uitgevoerd. Even over het weer trouwens, alle dagen hiervoor omschreven waren bewolkt en met heeeeeel veel regen. Wij hebben ongelooflijk veel geluk gehad, omdat onze bus steeds bleef rijden. Veel mensen zijn ergens gestrand, omdat er vanwege overstromingen wegen waren afgesloten. Zondag was het dan eindelijk Fraser-time. Zaterdag op Zondag weer de hele nacht geregend, dus duimen dat het doorging. Gelukkig wel, dus met zijn allen in de 4WD gepropt. 2 Zweedse meiden, 2 Duitse Meiden, 3 Nederlandse meiden, Lars, Rick en ik+ onze super chille reisleider Luc. Eerst naar Rainbow beach gereden, waar al bleek dat het best heftig zou worden in die hobbelige jeep. Helaas bleek daar dat het water op Fraser nog veel te hoog stond, dus we het eiland voorlopig nog niet op konden. Gelukkig kende Luc de omgeving dus hebben we in Rainbow al in een meertje gezommen en een stuk het regenwoud in gereden. Om 15:00 eindelijk met de Ferry richting Fraser. Waar we al gelijk een paar dolfijnen-neuzen spotte. Toen het eiland op, heel vet met zo'n jeep kilometers ver over het strand crossen. Afgezet om richting een meer te lopen. Bleek iets verder dan verwacht en iedereen bleef elkaar maar meppen omdat er reusachtige vliegen waren die je bijten. Toch een heel mooi uitzicht bij het meer. Het stuk weer terug door het woud en naar het Hostel. Luc kookte voor ons, steak, woooow wat was dat lekker, veel vlees eten doe ik hier namelijk niet, daar zijn m'n dollars niet toereikend genoeg voor. 'S avonds was het weer goon-time, Luc met zijn gitaar + de rest van de groep spelletjes gespeeld en 's nacht geheel natuurlijke schuimparty op het strand. De volgende dag om 06:00 de wekker om onze toch voort te zetten. Pfoe heel erg vroeg. Eerst naar een wrakschip en daarna een duik in Hangover-Lake, zoals het meer inmiddels bekend staat. Toen het regenwoud in, heel vet. Wegen waren wel veelal kuil, dus iedereen slingerde alle kanten op in de jeep. Luc ineens vol op de rem. Op de weg een death-adder, 1 van de 3 dodelijkste slangen ter wereld. De slang was op dat moment een lizzard aan het op eten, wat we allemaal van 1 meter afstand mochten aanschouwen. Luc ging helemaal uit zijn bol, want die had zo'n slang ook nog niet eerder gezien. De Lizzard wist ineens te ontsnappen, waardoor de slang in beweging kwam en iedereen toch maar wat stappen achteruit deed. Daarna nog een aantal meren bezocht, waar we ook nog een schildpad gevangen hebben. Terug naar de Ferry nog dingo's gespot die in een achtervolging zaten en eenmaal van de Ferry af een Kangaroe langs de weg. Een zeer geslaagde trip dus, geen zon, maar in ieder geval ook geen regen. Regen betekent trouwens alsnog gewoon 24 graden, dus lange broek zit nog veilig in mijn tas. Daarna een aantal dagen in Noosa gehangen. Eindelijk zon, dus die dagen bestonden vooral uit zwembad in, zwembad uit. Even op het strand en weer terug naar het zwembad. Zaterdags met de bus naar Rainbow beach, waar we Abby weer meette. Hele gezellige avond bij het kampvuur, met weer vele nationaliteiten bij elkaar. Zondags met Rick en Lars naar Hervey Bay om daar weer vooral niet te veel uit te voeren. En momenteel in 'Seventeen Seventy' waar ik gister een sunset tour heb gedaan op een soort motor. Motorjack aan, plakplaatjes op en crossen maar. Ontzettend cool om met 80km/h (oke dat was bergafwaarts, maar toch!!) door het Australische landschap te crossen, met uiteraard aan de kant van de weg rondspringende kangaroes+ ondergaande zon. Tijd van m'n leven. Zaterdag een 3-daagse zeiltour waar ik onwijs naar uit kijk.

Liefs

• 14 Maart 2013 - 08:31

Claire Vos:

Nou meid, Leuk om te lezen allemaal. Geniet ervan en de groetjes van ons alle vier!

X Claire

• 14 Maart 2013 - 17:31

Corry Van Schaik:

cool cool anne .ik volg je op de voet .Het is genieten zoals ik begrijp.
    leuk dat je je verslag ook aan je tantetje zend bedankt en tot hoorsd.
    gr corry

• 15 Maart 2013 - 12:06

Floris:

An, ik adviseer peper in ogen en op..... bij " zekere seksuele praktijken!!!

• 16 Maart 2013 - 19:11

Jolanda:

Hoi Anne,
    Wat een avonturen zeg, super coolio lijkt mij!! Hier beleef ik ook van alles, heel erg druk op het werk,een bijholteontsteking en tja nog steeds winters weer hahahaha :-) Je snapt ik lees graag jouw avonturen en waan me ook ff in verre oorden! Jasses zeg die seksuele praktijken, maar wanneer zij ruzie hadden was het ook weer geen feest zeg maar!! Geniet van alles daar en pas goed op jezelf,
    groetjes Jolanda.

• 19 Maart 2013 - 11:03

Femke:

Hoi Anne,

wat super leuk om te lezen dat je het geweldig naar je zin hebt een gave dingen doet...Ben een beetje jaloers op je ;-)!!!
    geniet volop van Down Under...dat komt vast goed bij jou. Ben benieuwd naar het volgende verslag. Enjoy!!!!

groetjes,
    femke

• 01 April 2013 - 12:05

Liesbeth:

Ha die Anne, wat super heerlijk voor je en wat leuk dat we op deze manier van je mee kunnen genieten
    Nog heel veel plezier of ben je terug? nee toch

• 04 April 2013 - 21:27

Floris (vadervan Anne):

Voor de niet-Facebookers: Anne zit voor drie weken op een paarden-ranch, in de middle of nowhere.
    Ze werkt daar, voor kost en inwoning, in kinder-paardenkampen. Het schijnt een prachtige omgeving te zijn in de bush.
    Ik had vandaag "WhatsApp" contact met haar, omdat ze heel even Wifi had.
    Op mijn vraag wat voor score zij gaf aan de laatste week, antwoordde ze " een negen".
    En dat, terwijl ze ons natuurlijk vreselijk mist........
    Groet Floris

• 09 April 2013 - 21:15

Batja:

Hallo Anne
    Even een copliment voor jou geweldige manier van schrijven ik zie het zo voor me ,
    alleen de wartmte kan ik er nog niet bij voelen hier koud word wel ,
    geloof zondag 20 graden lekkerrrrrrrrrr.
    Maar ben benieuwd hoe het op je paarden ranche is lad net van Floris,
    dat het goed gaat met je fijn om te lezen
    He meis goede reis verder en vooral genieten maar dat zit wel goed denk
    knuffels Batja